Kom i mediernes søgelys med en effektiv og troværdig presseaktivitet

Alle virksomheder har behov for omtale og synlighed. Her er pressen en effektiv og troværdig kanal, hvor din virksomheds budskaber kan nå en bred gruppe af beslutningstagere. Men resultaterne kommer kun gennem vedholdenhed og en faglig sans for den gode historie.

I Grobowski har vi de rette kompetencer inden for journalistik og markedsføring, der skal til for at lykkes med din næste presseindsats.

Den gode PR-historie er væsentlig, original og aktuel

For at lykkes med en PR-historie skal den være væsentlig for både din virksomhed og offentligheden. Historien skal overraske mediernes læsere og tappe ind i et aktuelt emne eller tendens i samfundet. Følger vi den opskrift, har vi gode forudsætninger for at lykkes.

Vi er journalister, og vi tænker som redaktører. Det gør os i stand til at spotte de historier, som opfylder netop de kriterier, medierne efterspørger.

Sådan gør vi

Vi finder de rigtige vinkler og skaber resultater.
Viden

Vi søger altid de knivskarpe vinkler, der vækker pressens interesse. Det opnår vi gennem sparring med dig, grundig research og videnstunge interviews.

Formidling

Nyhedskriterierne, vinkling og research sidder på rygraden af os. Og tastaturet er vores bedste ven. Vi ved lige nøjagtig, hvordan den gode PR-historie skal strikkes sammen.

Pressekontakt

Succesfuld PR kræver gode relationer og vedholdenhed. Når vi sælger en PR-historie ind til medierne, ringer vi derfor personligt op og foretager altid intensiv opfølgning.

Medieovervågning

Vi holder et vågent øje med, hvor din historie bringes, så vi kan dokumentere presseklip og evaluere den samlede presseindsats med dig.

Sådan gjorde vi

Vi kan skaffe omtale på alle platforme. Nationalt eller lokalt. I dagblade eller fagmedier. Vi hjælper med at få dit budskab ud på tryk, web, tv eller i radio.
På forsiden af Børsen

Med tre nyetablerede kontorer i USA satser Dansk IngeniørService på et nyt marked for offshore vindenergi.

Danmark er en førende nation inden for vindindustrien, og vi så hurtigt det brede perspektiv i historien. Vindbranchens potentiale i USA er enormt, og historien er derfor væsentlig for en lang række aktører i den danske industri.

Med den rette kombination af aktualitet, perspektiv og en skarp vinkling blev nyheden bragt som forsidehistorie i Børsen.

Aftenshowet og forsiden af Spis & Bo

Fortællingen om den biodynamiske landmand Niels Stokholm blev skabt gennem en aktuel bogudgivelse, blåstempling fra landets stjernekokke og et øget salg af biodynamiske råvarer.

Gennem en målrettet PR-indsats fik vi fortalt historien om Niels Stokholm i alt fra nationalt tv- og radio over fagblade til lokale- og landsdækkende dagblade.

Medieomtalen tæller blandt andet et stort tv-interview i Aftenshowet på DR1 samt et forsideportræt i Politikens avistillæg Spis & Bo, der på udgivelsesdagen blev den mest læste historie på Politikens hjemmeside.

Omtale i TV2 og JP

Byggebranchen mangler lærlinge, fordi tilslutningen til håndværkeruddannelserne er dalende.

Byggebranchen oplever økonomisk fremgang, og det fik Aarhus Tech til at garantere lærepladser på mureruddannelsen.

I samarbejde med murermester David Harritz fik vi omsat budskabet om fremgang og lærepladsgaranti til et tv-indslag i TV2 Østjylland og en artikel i JP Aarhus.”

Vi tilbyder en prismodel, hvor 75 % af vores honorar kun udløses, hvis din historie finder vej til medierne. Vi kalder det ’no cure – low pay’.

OpstartshonorarMost Popular

kr 3.495,-

Per MonthNår vi går i gang, betaler du et mindre opstartshonorar.

SucceshonorarMost Popular

kr 9.995,-

Per MonthDu betaler kun, hvis vi skaffer dig omtale i pressen.

8 gode råd til din pressestrategi

Sådan gør vi.

→ 01.

Vurdér din egen historie
Man kan hurtigt se sig blind i egen begejstring – især når man gerne vil have sin historie i medierne. Du bør derfor tage de kritiske briller på. Få eventuelt andre til at vurdere historiens nyhedsværdi. Det hjælper vi blandt andet vores kunder med, før vi går videre med tekstproduktion og presseindsats.

→ 02.

Gør op med forventningerne
En god start på at udarbejde en pressestrategi er at kigge på, hvilke forventninger du har til din historie. Tænk over, hvilke medier du selv kunne tænke dig at få din historie bragt i. Skal det være de store eller små medier? Landsdækkende, lokale eller fagspecifikke medier? Husk dog altid at være realistisk.

→ 03.

Udvælg relevante medier
Relevans er nøgleordet for enhver pressemeddelelse. Man kommer absolut ingen steder med sin historie, hvis den ikke er relevant for det medie og de læsere, man henvender sig til. Udvælg derfor de medier, som du tænker er relevante for din historie. Vi giver ofte ét enkelt medie historien eksklusivt – det sælger.

→ 04.

Undgå at skyde med spredehagl
Den største fejl, man kan begå, når man udsender sin pressemeddelelse, er at skyde med spredehagl. Det betyder, at mange virksomheder ofte bliver blacklistet og ignoreret. Undgå derfor at spamme medierne. PR-bureauer bliver i øvrigt sjældent ignoreret, hvis de før har fremsendt relevante historier til medierne.

→ 05.

Henvend dig til mediet personligt
Vi henvender os altid personligt til de udvalgte medier. Det kan eksempelvis være til en enkelt journalist eller redaktionen. Vi udvælger nøje, hvilken journalist der skal kontaktes, på baggrund af hvilket fagområde journalisten før har skrevet inden for.  På den måde ved vi, at historien fanger journalistens interesse.

→ 06.

Opfølgende arbejde
Mange undervurderer betydningen af det opfølgende arbejde, der skal gøres efter pressemeddelelsen er sendt afsted. Det er altid en god idé at kontakte journalisten eller redaktøren telefonisk og forklare dem, hvorfor historien er interessant for netop dem og deres læsere.

→ 07.

Vedhæft eventuelt indhold
Chancen for at medierne bringer historien øges betragteligt, hvis man vedhæfter indhold til pressemeddelelsen. Velproducerede billeder eller videoer fungerer som appetitvækkere, og desuden slipper journalisten for selv at skulle sende en fotograf på opgave. Mediernes ressourcer er knappe – udnyt det.

→ 08.

Brug relevante data og kilder
Ved at inkludere data i pressemeddelelsen hjælper man journalisten med at gøre historien håndgribelig over for læseren. Brug af statistik, erfarings- og ekspertkilder øger pressemeddelelsens troværdighed markant. Hos GROBOWSKI hjælper vi vores kunder med at udvælge kilder og finde frem til relevant statistik.

Det siger vores PR-kunder

Line RaskHR Specialist, Pressalit

"Grobowski arbejder dedikeret med vores opgaver, de giver ærlig feedback og skaber gode resultater sammen med os. Det er som at have vores egen dygtige PR-medarbejder – bare ude af huset."

Carsten GraffForfatter

”Grobowski har lige fra begyndelsen været grundige, tålmodige og fantastisk fleksible. Som PR-bureau har de mest af alt været vedholdende, og det giver resultater. PR har ry for at være ren gambling, og det tiltaler mig derfor meget, at Grobowski også selv tager en del af risikoen.”

Marie AstrupMarketing Director, Attention

"Grobowskis største force er, at de nidkært bliver ved, indtil PR-opgaven er løst. Derudover får vi kvalificeret sparring, faglig dygtighed og rettidig omhu hele vejen. Og så er priserne yderst rimelige - man betaler kun, hvis der er succes med ens historie. Jeg vil meget gerne anbefale Grobowski til alle, der mangler en partner til pressearbejdet - det kan næsten ikke betale sig at lade være."

Morten MunkCEO v. Mafcon og Consul of Ukraine

"Grobowski har leveret et håndværksmæssigt godt stykke arbejde fra start til slut. De har haft en stærk forståelse for sagens kerne og været dygtige til at anvende data i pressearbejdet, som har sikret et effektivt resultat."

Maren AstrupKommunikations- og Souschef, Danske Koncert- og Kulturhuse

"Grobowski står for super professionelt og troværdigt PR-arbejde med et stærkt indhold. De er usædvanligt grundige i deres research og går journalistisk til værks. Derved sikrer de et gennemarbejdet og validt pressearbejde, som rent faktisk byder på interessante og relevante historier - med gode resultater til følge. I Danske Koncert- og Kulturhuse har vi opnået god presseomtale med Grobowski."

Nadja Lund JeppesenSocial media- og contentmedarbejder, Lomax

”Grobowski har arbejdet grundigt og professionelt med PR-opgaven hele vejen gennem processen. De har været tålmodige og vedholdende fra start til slut og har leveret gode resultater, så vi fik vores ønske om at komme i Børsen opfyldt.”

Vores PR-kunder

Vi sørger løbende for PR-omtale af disse kunder.

Hvad kan vi hjælpe dig med? Book et møde og lad os få en snak – det koster ikke noget. Ring eller skriv til Alexander.

Alexander Loft Birkmose — +45 3135 7250alexander@grobowski.dk