Markedsanalyse for Bone’s
Den landsdækkende restaurantkæde Bone’s er altid åben for strategisk udvikling, og derfor var Bone’s også interesseret i at få udarbejdet en markedsanalyse.
Vores markedsanalyse for Bone’s var med til at give en endnu større forståelse for restaurantkædens kunder, konkurrenter og markedet generelt i restaurationsbranchen, som alt sammen kunne bidrage til strategiske overvejelser.
BEHOV
Markedsanalyse som strategisk værktøj
Bone’s ønskede en markedsanalyse, som kunne give restaurantkæden en række relevante databaserede indsigter. Alt sammen for at styrke de strategiske fordele i markedet ved at lade forretningsudvikling og markedsføring styre af data om målgruppen.
HANDLING
Datadrevne indsigter om målgruppen
Vi udførte en markedsanalyse, hvor vi sammenlignede Bone’s kunder med befolkningen samt kunderne hos deres nærmeste konkurrenter. Markedsanalysen centrerede om forskellige emner som for eksempel demografi, geografi, økonomi, interesser, aktiviteter og holdninger. Vi lavede derudover en analyse af deres Bone’s mest loyale kunder sammenlignet med deres potentielle kundegruppe.
UDBYTTE
Stærkt grundlag for strategiske beslutninger
Vores markedsanalyse for Bone’s var med til at støtte datadrevne overvejelser om blandt andet produktudvikling, prissætning og markedsføring, så det blev muligt at få et endnu stærkere grundlag for strategiske beslutninger. Efterfølgende ønskede Bone’s også en dybdegående SoMe-analyse af udvalgte platforme for at styrke deres viden om, hvad der interesserer deres kunder på forskellige sociale medier.
Hvad kan vi hjælpe dig med? Book et møde og lad os få en snak – det koster ikke noget. Ring eller skriv til Alexander.
Alexander Loft Birkmose — +45 3135 7250 — alexander@grobowski.dk