Kunde
Cryos International
År
2020
Indeholder
Kampagne
Tryksager
Online markedsføring
Film og animation
Kunde
Cryos International
År
2020
Indeholder
Kampagne
Tryksager
Online markedsføring
Film og animation
Cryos er en international sæd- og ægbank, der får drømmen om et barn til at gå i opfyldelse i mere end 100 lande verden over. For at udbrede kendskabet til Cryos har vi udarbejdet en kampagne for virksomheden, der skabte positive resultater i både ind- og udland.
Der kan være mange årsager til at blive gravid med donorsæd eller donoræg. Det kan være kvinder, som selvvalgt ønsker at blive singlemødre, det kan være lesbiske forældre, eller det kan være heteroseksuelle par, der oplever ufrivillig barnløshed. Lige siden etableringen i 1981 har visionen bag den internationale sæd- og ægbank Cryos været at hjælpe folk med at få deres drøm om et barn opfyldt. Cryos har i dag verdens største donorudvalg og det største antal registrerede donorgraviditeter på verdensplan.
BEHOV
Mange mennesker drømmer om at blive forældre, men nogle får brug for hjælp til at realisere drømmen om et barn. Rent faktisk oplever hver sjette par på et tidspunkt fertilitetsproblemer, og i dag er der heldigvis gode muligheder for at blive gravid ved hjælp af en æg- eller sæddonor. Som international sæd- og ægbank har Cryos derfor løbende brug for at tiltrække nye donorer, og det kaldte derfor på en effektiv markedsføringskampagne.
HANDLING
Vi står bag en international kampagne målrettet potentielle æg- og sæddonorer. Det udmøntede sig i kampagnen ’Nogle redder liv – andre giver liv’, som appellerer til, at både æg- og sæddonorer gør en vigtig forskel. I forbindelse med kampagnen producerede vi video til sociale medier, bannere, plakater, postkort, roll-ups og en outdoor kampagne, som blev rullet ud i både Danmark og USA.
UDBYTTE
Efter de første to ugers kampagne i Danmark endte antallet af ansøgninger i index 113 sammenlignet med samme periode sidste år. Kampagnen viste samtidig en forbedring på 50 procent af egne annoncer på sociale medier sammenlignet med perioden før kampagnestart. Derudover var der en forbedring på 50 procent i Click-Through Rate, mens Cost Per Lead faldt med hele 75 procent.
Antallet af ansøgninger sammenlignet med samme periode sidste år.
Markant forbedring af egne annoncer på de sociale medier sammenlignet med perioden før kampagnestart.
Væsentlig forbedring på click throug-rate.
Cost-per-lead er faldet med hele 75 procent.
Kathrine Lodberg Khamis — +45 3165 7031 — kathrine@grobowski.dk
Hent gratis e-bog om ESG
Udfyld nedenstående formular og få tilsendt vores guide til ESG-rapportering.