Kunde
Nordjyllands Trafikselskab

År
2023

Indeholder
Kampagne
Markedsanalyse

Bus Battle for Nordjyllands Trafikselskab

Hvordan gør man det endnu mere attraktivt for unge at tage bussen til og fra deres uddannelse? Netop den udfordring havde Nordjyllands Trafikselskab – og vi hjalp dem med et konkurrencepræget kampagnespor.

Nordjyllands Trafikselskab havde et ønske om at gennemføre en konkurrence blandt eleverne på Vesthimmerlands Gymnasium og Fjerritslev Gymnasium. Formålet var at skabe synlighed og positiv omtale af busruterne ved at gøre det attraktivt og sjovt at tage bussen til og fra uddannelsen, så endnu flere elever ville vælge bussen til som transportmulighed.

BEHOV

Flere unge i bussen

Nordjyllands Trafikselskab oplevede udfordringer med at fastholde og tiltrække unge til at benytte deres lokale busruter til og fra gymnasiet.

HANDLING

Konkurrence skabte engagement

Vi skabte kampagnen Bus Battle for elever på to gymnasier i Nordjylland, hvor eleverne i en periode fik udleveret en polet af buschaufføren, når de kørte med udvalgte busruter. Når eleverne ankom til deres gymnasium, skulle de placere deres polet i et fysisk scoreboard. Klassen, der samlede flest poletter i bussen, vandt 10.000 kroner.

UDBYTTE

Øget synlighed og bevidsthed

Konkurrencen blev taget rigtig godt imod af gymnasieeleverne, og deltagelsen var stor. Kampagnen skabte dermed synlighed og en øget bevidsthed om, at de lokale busruter er en attraktiv transportmulighed til og fra uddannelsesstedet.

Hvad kan vi hjælpe dig med? Book et møde og lad os få en snak – det koster ikke noget. Ring eller skriv til Kathrine.

Kathrine Lodberg Khamis — +45 3165 7031kathrine@grobowski.dk