Ny visuel profil til Naturhistorisk Museum
Naturhistorisk Museum Aarhus er Danmarks næststørste af sin art med millioner af dyr i sine samlinger. Museet ligger i Universitetsparken i Aarhus og ejer ydermere feltlaboratoriet og kursuscentret Molslaboratoriet i Nationalpark Mols Bjerge.
Museet beskæftiger i Aarhus og på Molslaboratoriet i alt cirka 55 personer inden for forskning, samlinger, formidling, teknik og administration – og nyder derudover godt af en frivillig indsats af knap 100 mennesker.
I starten af 2021, for at markere museets 100-års jubilæum, ønskede Naturhistorisk Museum et jubilæumslogo. Et ønske som hurtigt voksede til mere, da vi i Grobowski satte stregerne til et helt nyt logo og en bærende visuel profil til hele museet inklusiv Molslaboratoriet.
Salgs- og Kommunikationschef, Mia Gregersen siger således:
“Vi er superglade for vores nye logo, som opfylder vores behov for at spejle fortiden og pege ind i fremtidens Nature & Science Museum på Aarhus Ø. Samarbejdet med Grobowski har været præget af indlevelse, faglig professionalisme og forståelse for vores DNA og en oprigtig interesse i at hjælpe os godt på vej.”
“I Grobowski er vi naturligvis glade for samarbejdet med Naturhistorisk Museum. Det er altid med en vis portion ydmyghed, at man går til sådan en opgave. Vi er selv kommet på museet som børn og senere med vores egne børn, så man kan sige, at det også er blevet en institution i vores liv”, siger Peder van der Schaft, partner i Grobowski.
Se casen her