Det gode magasin

Hvis du selv har prøvet at fordybe dig i et magasin, kender du følelsen af at miste fornemmelsen af tid og sted midt i den gode fortælling. Det er netop det, et vellykket magasin kan. Det kan fastholde din målgruppe ved hjælp af spændende historier, flotte billeder og et appellerende design.

Med et godt magasin kan du få dine vigtigste budskaber ud på en troværdig måde, og vi kan hjælpe dig gennem hele processen fra idéudvikling og tekstforfatning til design og tryk.

Udvalgte magasiner

Vi laver alle former for magasiner og salgsbrochurer

Medlemsblade

Som forening er det vigtigt løbende at orientere og inspirere sine medlemmer. En oplagt mulighed for det er gennem et medlemsblad, hvor man på en levende måde gennem tekst, fotos og skarpt design kan fortælle om interessante tendenser, og generelt formidle hvad der sker i foreningen.

Kundemagasiner

Kunder sætter altid pris på at få lidt ekstra – og den ekstra service gavner i sidste ende din forretning. Ved at udgive et kundemagasin kan du gennem inspirerende artikler fortælle spændender historier rundt om dine produkter og på den måde skabe mersalg.

Turistmagasiner

Et godt turistmagasin tiltrække turister og sikrer, at de får en god oplevelse under deres besøg. Det gør, at de sandsynligvis kommer igen og spreder det gode budskab om alle de oplevelser, turistmagasinet har åbnet for dem.

Salgsbrochurer

Skal du sælge drømmen om en ny lejlighed, en ny bil eller noget helt tredje? Så er det en god idé at have en salgsbrochure klar, som potentielle kunder kan få med i hånden eller hente digitalt. En håndgribelig brochure med flotte billeder og alle de nødvendige informationer tilfører vigtig værdi til et salg.

Vi kan hjælpe dig med…

Opstart

Når vi starter op med et nyt magasin, bruger vi altid god tid på forventningsafstemning med kunden i forhold til det visuelle udtryk og ønsker til den sproglige tone. Det gør vi altid med tanke på lige netop jeres målgruppe, så vi rammer plet. En god opstart er fundamentet for et stærkt samarbejde og et godt slutresultat.

Idéudvikling

Det gode indhold opstår sjældent ud af det blå. Idéudvikling er en proces, som kræver research og en stærk sans for at vinkle historier, så de bliver knivskarpe og relevante for målgruppen. Gennem redaktionsmøder udvikler vi indhold og skaber et vigtigt overblik over den samlede udgivelse, så vi sikrer en god variation i emner, artikelformater og budskaber.

Tekstforfatning

Har du behov for at sætte ord til den gode historie, der får dine budskaber udover rampen, har vi kompetencerne til at hjælpe dig i mål. Vi trækker på en årelang erfaring med produktion af magasiner inden for et stort udsnit af emner. Vi kan med andre ord skrive om alt mellem himmel og jord og gøre pointerne letforståelige for lige netop den målgruppe, du søger at række ud til.

Design

En ting er ord, en anden ting er æstetik. Får man de to ting til at gå op i en højere enhed, opnår man den hellige gral inden for formidling. Det er nemlig en kunst at udvælge de rigtige billeder, finde den flotte farvesammensætning og sætte prikken over i’et med den helt rette font. Vores hold af dygtige grafikere har et kompetent blik for at skabe et appellerende design, der styrker den gode fortælling.

Foto/fotograf

Et magasin er en bouillonterning af tekst, grafik og billeder. I vores optik er det vigtigt at prioritere en høj kvalitet hele vejen rundt – og det gælder ikke mindst gode billeder. Vi samarbejder med et stort netværk af professionelle fotografer, som er leveringsdygtige, konkurrencedygtige og ja, bare dygtige. Vi hjælper derfor gerne med at etablere et samarbejde med en fotograf, der kan styrke magasinets udtryk.

Tryk, format og papirvalg

Det sidste krydderi for et magasin er at vælge den rigtige indpakning. Der er mange at valg at træffe i forhold til papirvalg og format samt at vælge et trykkeri, der kan få pris, kvalitet og deadline til at gå op. Denne proces har vi stor erfaring med, og vi rådgiver derfor meget gerne vores kunder om den vigtige slutfase i at udgive et trykt magasin.

Pakning og levering

Du bestemmer, hvor og hvornår magasinerne skal leveres. Vi kan være behjælpelig med portoregler og forsendelse, hvis din tryksag skal husstandsomdeles eller sendes direkte til udvalgte modtagere. Enten i klar plastfolie eller en lukket kuvert, påført modtageradresse.

Online udgaver/iPaper

Magasiner lægger op til fordybelse og fungerer derfor godt på tryk. Men det er ikke enten eller. Det er også vigtigt, at man kan tilgå magasinet via digitale kanaler, så man når endnu bredere ud med alle de gode historier og vigtige budskaber. Vi kan hjælpe med digitalisering af magasinet i et brugervenligt design.

SoMe grafik til dine salgskanaler

Når magasinet er udgivet, er det vigtigt at markedsføre magasinet som helhed og løbende udgive de forskellige historier på relevante salgskanaler. For at tilpasse udtrykket og tonen til fx sociale medier kan vi hjælpe med den grafiske opsætning, så opslagene appellerer til målgruppen og er tilpasset i form og omfang.

Sparring (evaluering og videreudvikling)

Det sidste punktum er sat. Layoutet er på plads, og magasinet er blevet trykt og distribueret. Næste skridt kalder på evaluering og videreudvikling i tæt samarbejde mellem os og kunden, så vi konstant sikrer en god fremdrift i magasinet fra udgivelse til udgivelse.

6 gode tip’s

1) Fang læserens nysgerrighed på forsiden med appetitvækkere for indholdet

2) Skab en visuel effekt med dynamiske fonte til overskrifter

3) Indled artikler med et stort og flot opslagsbillede

4) Varier indholdet med korte og lange artikelformater

5) Fasthold læserens fokus med faktabokse og fremhævede citater

6) Prioriter plads til visuelle elementer, der giver indholdet det sidste krydderi

Sammen laver vi det gode magasin

Et godt magasin bliver til i et tæt samarbejde mellem os og dem, vi arbejder for. Derfor starter vi altid med at slå de store lyttelapper ud for at høre om jeres behov. På den måde bliver vi rustet til at rådgive jer, så vi afdækker lige præcis det, I søger – og forhåbentlig lidt til.

For ved at folde vores ekspertise ud, åbner vi ofte vores kunders øjne for endnu flere spændende muligheder. Vi ser det nemlig som vores styrke, at vi har lang erfaring med at styre hele processen i udgivelsen af magasiner. Vores kunder er med andre ord i trygge hænder hos os fra start til slut.

Nok om os. Kontakt os gerne til en uforpligtende snak:

Kathrine Lodberg Khamis

31 65 70 31

kathrine@grobowski.dk