Skip to main content

Ensret jeres kommunikation og markedsføring med en stærk kernefortælling

En kernefortælling er et udtryk for en virksomheds værdier, som gør virksomhedens historie og kultur synlig for alle. Sagt på en simpel måde er kernefortællingen jeres ’hvorfor’. Hvorfor I blev til, og hvorfor I eksisterer.

En veludviklet kernefortælling fungerer som et kompas, der leder jeres interne og eksterne kommunikation. Formålet er at fremhæve, hvad der adskiller jer fra konkurrenterne, og hvorfor kunder og medarbejdere vælger jer. En stærk kernefortælling er afgørende for at opnå en sammenhængende og overbevisende kommunikationsstrategi.

Kernefortællingen i praksis

Kernefortællingen kan bruges som en rød tråd i jeres kommunikation og marketing, så I altid har en klar idé om, hvad I formidler til jeres kunder, og hvor I som virksomhed skal bevæge jer hen. Alt sammen med henblik på at forbedre jeres forretning på flere niveauer.

Det store formål

En kernefortælling bør afspejle et formål, der rækker ud over profit. Den bør understøtte bæredygtig vækst, innovation og tiltrækning og fastholdelse af talentfulde medarbejdere. Et dybere formål er nøglen til langvarig succes.

Få skabt en autentisk kernefortælling

Der er uden tvivl mange fordele ved at have en stærk kernefortælling, og netop derfor er det en god idé at investere tid og energi i at opbygge en autentisk kernefortælling. Lad os invitere jer på en workshop, så vi i fællesskab kan få skabt en stærk kernefortælling for jeres virksomhed.

Har du lyst til at høre mere om kernefortællinger? Lad os tage en uforpligtende snak – det koster ikke noget. Alexander er klar til at ringe dig op.

Se cases med kernefortælling

Ja tak, ring mig op!

    Ja tak, ring mig op!

      Kernefortælling