Læs højt

The Grobowski Way

Hos Grobowski arbejder vi som navigatører, der hver dag hjælper vores kunder med at finde vej til at nå deres mål. Med et fintunet kompas ved hånden er vi med på rejsen fra start til slut, så vi sammen når succesfuldt frem til destinationen.

Skal vi også løfte din virksomheds markedsføring til nye højder? Så lad os invitere dig med på The Grobowski Way. Ved at følge vores nøje planlagte rute med 7 essentielle etaper tager vi jer med på en rejse, så I når jeres mål.

Markedet

For at komme godt fra land med vores samarbejde, er det vigtigt for os at få en dybdegående forståelse af jeres virksomhed, jeres marked og jeres konkurrenter. Som takeoff holder vi derfor et intromøde. Her kommer vi i dybden med de mest væsentlige spørgsmål, så vi er godt klædt på til vores videre samarbejde.

Hvad kendetegner jeres virksomhed, og hvordan adskiller I jer fra jeres konkurrenter? Det skal vi som det første spore os ind på, så vi kan sætte den rette kurs for markedsføringen af jeres virksomhed. Når fundamentet er lagt, har vi et solidt grundlag at bygge videre på. Vi kan nu gå mere konkret til værks i forhold til jeres målsætninger for specifikke markedsføringstiltag.

Læs mere

Målsætninger

Målsætninger er som er et kort, der viser, hvor I vil hen med jeres markedsføring. Når vi har lagt en plan for rejsen, og vi har fået styr på jeres overordnede kommunikationslinje, skal den omsættes i jeres virksomheds markedsføring.

Alle virksomheder har behov for at udtænke og eksekvere forskellige tiltag i deres samlede markedsføringsindsats. Men vi har ikke en strategi uden mål. Det kræver derfor en forventningsafstemning om, hvilke behov markedsføringen skal opfylde. Og hvilke målsætninger I har til indsatsens resultater. Det definerer vi i fællesskab, inden vi går i gang med det videre arbejde.

Læs mere

Data og analyse

Måske har vi en god idé om, hvad der venter forude på rejsen. Men ofte er det ikke nok, og vi skal gøre ukendt landskab til kendt terræn. Med andre ord kan vi sagtens få en god idé baseret på mavefornemmelse. Men hvis vi kan vide noget med sikkerhed, er det naturligvis bedre end at synes noget.

Netop derfor arbejder vi med indsamling af data. Vi analyserer data for vigtige indsigter, vi kan bruge aktivt i vores kreative arbejde. Men hvad er en indsigt egentlig, tænker du måske? Når vi arbejder med indsigter, handler det om at blive klogere på blandt andet målgrupper, konkurrenter og kanaler. Hos Grobowski bruger vi Gallups databaser, som giver os adgang til repræsentativ statistik om den danske befolkning. Ved at analysere på data om jeres marked opnår vi det bedste afsæt for at ramme plet med markedsføringsindsatsen for jer.

Læs mere

Strategi

Strategisk udvikling sætter retningen for den videre rejse. En strategi er baseret på viden om jeres marked, målgrupper og konkurrenter. For viden bliver først rigtig værdifuld, når vi formår at omsætte den til en velovervejet strategi.

Hos Grobowski bruger vi indsigter til at træffe strategiske beslutninger om eksempelvis kernebudskaber, og hvem vi målretter markedsføringen imod. Vi afklarer samtidig, hvor det giver bedst mening at prioritere markedsføringsbudgettet. Det gør vi ved at udvælge de kanaler, som jeres målgruppe er på. Det strategiske anker sikrer, at alle valg er velovervejede og velbegrundede, inden vi går i gang med den kreative proces.

Læs mere

Kreativ proces

I den kreative proces går vi på opdagelse og søger med et åbent sind de unikke idéer ud fra det landskab af viden, vi allerede har udforsket. Formålet er at komme ind i de gode og skæve idéers maskinrum, så vi i sidste ende rammer lige i hjertekulen hos den rette målgruppe. At vi flytter holdninger, engagerer til handling og skaber værdi for jeres virksomhed.

Formålet med den kreative proces er at konkretisere, hvordan vi bedst muligt formidler jeres kernebudskaber. Vi trækker på alle relevante kompetencer i bureauet og gennemfører en kreativ proces, hvor vi gør brug af en række gennemprøvede metoder. På den måde får vi sat de bedste rammer for både storytelling og det visuelle udtryk.

Læs mere

Eksekvering

Efter den kreative proces præsenterer vi vores opdagelser for jer. Vi uddyber indsigterne og de strategiske overvejelser bag vores kreative tanker. Når vi i fællesskab har sporet os ind på den helt rette idé, er det tid til eksekvering.

Alle de gode tanker skal nu ud at leve og ramme plet hos målgruppen. Det kreative håndværk skal i spil og omsættes til fængende tekster og flotte visuelle løsninger. Det giver anledning til lavpraktisk, men vigtig planlægning. Vi fastsætter blandt andet, hvor og hvornår de forskellige budskaber skal formidles, og hvem der gør hvad hvornår.

Læs mere

Evaluering

Vi er nu retur efter en spændende rejse. Det er tid til at kigge tilbage. Vi tager de indledende forventninger med i den samlede evaluering for at vurdere, om rejsen var alt, hvad I havde drømt om.

Evalueringen giver os en række vigtige indikationer af, hvad vi er lykkedes særligt godt med – og måske endnu vigtigere – hvor vi kan styrke indsatsen næste gang. Det bliver ofte afsættet til refleksion over nye idéer. Og netop den løbende idéudvikling er væsentlig. For markedsføring er ikke en engangsforestilling. Det handler om at holde momentum for at opnå succes. Det handler om hele tiden at finpudse de strategiske og kreative tanker, så I altid er i øjenhøjde med jeres målgruppe og adskiller jer fra jeres konkurrenter.

Læs mere