Kunde
Midttrafik
År
2019
Indeholder
Logo og visuel identitet
Online markedsføring
Kampagne
Film og animation
Kunde
Midttrafik
År
2019
Indeholder
Logo og visuel identitet
Online markedsføring
Kampagne
Film og animation
Hvornår har du sidst lukket en bus ud i bilkøen? Buschaufførerne hos Midttrafik oplever, at mange bilister ikke lader busserne flette ind i trafikken ved stoppesteder. Midttrafiks ønske er derfor at sætte fokus på udfordringen ved hjælp af en kampagne, der skal øge bilisternes opmærksomhed på busserne, så den offentlige transport glider endnu bedre.
Grobowski har udtænkt idé, koncept og design til kampagnen for Midttrafik, hvor bybussernes bagside er dækket af en buschauffør forklædt som hypnotisør, der “hypnotiserer” bagvedkørende bilister til at lukke busserne ud. Formålet med kampagnen er at skabe et humoristisk blikfang i bybilledet, der skal få bilisterne til at tage ekstra hensyn til busserne. Sideløbende har vi kørt kampagne-opslag på SOME.