Marmeladefabrik får ny identitet
Sorring Bær blev grundlagt i 1989 af lokale ildsjæle i landsbyen Sorring i Midtjylland.
Det første glas solbærmarmelade blev sendt på markedet i 1990. Produktionen har altid været baseret på nøje udvalgte råvarer, godt håndværk og fokus på smag. Produkterne koges kun, når det er nødvendigt, og alt tappes og etiketteres i hånden for at sikre høj kvalitet hele vejen fra produktion til butik.
I starten af 2023 overtog nye ejere Sorring Bær og iværksatte en relancering af marmeladefabrikken. Grobowski blev engageret til at redesigne den visuelle identitet, udvikle nye emballager til marmelader og sirupper samt skabe en brugervenlig hjemmeside med webshop. Målet var at give Sorring Bær et moderne og ensartet udtryk, der kunne genoplive interessen blandt kvalitetsbevidste danskere.
Kunde
Sorring Bær
År
2024
Case
Logo og visuel identitet
Strategisk Rådgivning
Emballagedesign
Webshop

Behov
fornyelse af visuel identitet
Sorring Bær havde behov for at forny deres visuelle identitet, udvikle nye emballager til marmelader og sirupper samt få en brugervenlig hjemmeside med webshop. Målet var at skabe et moderne og ensartet udtryk, der kunne genoplive interessen hos kvalitetsbevidste danske forbrugere.
Handling
En naturlig forvandling
Naturens farver blev inspirationen til det nye design. Vi skabte en harmonisk emballageserie til marmelader og sirupper, hvor logoet – en sammentrækning af bogstaverne S og B, der danner omridset af et jordbær – blev et centralt element. Desuden udviklede vi designfiler til merchandise og en brugervenlig webshop.
Udbytte
Et stærkere fundament og en skarp visuel identitet
Den nye visuelle identitet og hjemmeside blev godt modtaget af ejerkredsen. Det runde logo (stempel) blev et kendetegn og pryder nu alle emballager. Hjemmesiden blev udviklet i WordPress, og etiketterne blev designet til at passe på fabrikkens maskiner. Dog valgte ejerkredsen i slutningen af 2024 at gøre Sorring Bær til et hobbyprojekt, hvilket satte den store makeover på pause.